Je dois une fois de plusq purger mon système, la 1ère vitesse commençant à être un poil plus dure à passer. Comme j'ignore le pourquoi du fameux diaphragme en caoutchouc dans le bocal, je me demande si la méthode habituelle est la meilleure: Soit pomper 10/15 fois, laisser appuyé au dernier coup de pédale, et sous pression dévisser la purge, refermer, laisser remonter, faire appuyer au plancher, dévisser, et ainsi de suite ?
D'après l'explication ci dessous prise sur un forum British, l'intervenant parle de dévisser, et seulement ensuite d'enfoncer la pédale, c'est différent !
Alors, laquelle des deux méthodes svp ?
" To replace the clutch master, you must remove the under hood fuse box and air filter housing assm, then remove the hydraulic line that goes into the inlet port of the clutch master, then inside the car, remove the hush panel/knee bolster panel from under the steering column, and loosen the boilts that retain the brake pedal to the firewall, then remove the two 10mm bolts that secure the clutch master to the brake pedal assm. Reverse procedure ti install, then fill the brake master cylinder with clean fluid, loosen the bleeder screw at the top of the trans, and bleed the clutch as you would the regular brake system, but never pump the pedal, tighten screw, with foot off of clutch pedal open screw and press pedal to floor, then tighten screw before you release pedal, then release pedal loosen screw, etc. until no more air comes out, it may take quite a few times to fully bleed the system. "